Які навички потрібно вказати в резюме?

Написання резюме часто здається нам складним, і, давайте визнаємо, нудним завданням. Рано чи пізно з цим завданням стикається кожен, і на перший погляд, всі приклади резюме здаються більш-менш однаковими. Перераховуючи свій досвід, кваліфікації і ключові навички та вміння в резюме, ми ніби продаємо себе, але в той же час нам буває важко показати своє справжнє «я» - те, що робить нас унікальною, цікавою людиною і найкращим кандидатом для бажаної роботи!

Створіть своє резюме

Професійні навички (англ. hard skills) і соціальні навички (англ. soft skills)

Для початку візьміть аркуш паперу, проведіть лінію посередині і зробіть дві колонки: «Професійні навички» і «Соціальні навички», після чого запишіть свої навички у відповідні колонки. Це дасть вам уявлення про себе і стане гарною відправною точкою для написання резюме. То що ж таке професійні та соціальні навички?

Як правило, роботодавці шукають обидва види навичок - як професійні, так і соціальні. Професійні навички - це те, що людина активно вивчала у школі/університеті і чому навчилася за час роботи; для кожної вакансії вони будуть різними. Соціальні навички - більш загальні; ці навички важливі практично для будь-якої роботи. Це ваші особисті якості, а також те, як ви взаємодієте з оточуючими.

Професійні навички надзвичайно різноманітні і повністю залежать від вашої освіти і досвіду роботи, наприклад, програмування, мови, сантехніка, графічний дизайн, машинобудування, шиття... Варіантів може бути безліч. Згадайте свою освіту і досвід роботи. Які у вас є кваліфікації та сертифікати? Які навички та вміння для виконання певних робіт ви отримали? Відповіді на ці питання мають допомогти вам зрозуміти ваші професійні навички.

З соціальними навичками складніше, тому що їх наявність не можна підтвердити дипломом або сертифікатом. Ще їх можна назвати «навичками міжособистісного спілкування», наприклад, командна робота, емпатія, лідерство, комунікабельність і відданість роботі. Щоб зрозуміти, якою з цих навичок ви володієте - згадайте, коли ви зробили щось хороше в колективі або групі в людському сенсі, а не в сенсі роботи. Ви змогли вислухати своїх колег, були з ними доброзичливими? Ви сподобалися клієнтам?

Тепер поверніться до аркуша паперу і запишіть у відповідні колонки все, що спадає на думку. Тут вам не потрібно ніяких спеціальних знань - просто потрібно вміти пояснити, чому ви вважаєте що-небудь навичкою, і вміти відрізняти ключові навички.

Створіть своє резюме

Які навички потрібно вказати в моєму резюме?

Це питання на мільйон! Подумайте, що може справити враження на роботодавців? А що навпаки, буде їм нецікаво? Що ви можете сказати для того, щоб вони запам'ятали вас серед інших кандидатів? Які навички роботодавці очікують від потенційного співробітника?

Конкретні навички для резюме, звичайно ж, будуть залежати від вакансії, на яку ви претендуєте. Спочатку уважно прочитайте опис вакансії і зверніть увагу на ключові навички, заявлені у ньому. Саме на них потрібно робити акцент у своєму резюме. Для наочності можна виділити зазначені у вакансії спеціальні навички або переписати їх в окремий список. Потім обов'язково вкажіть їх у своєму резюме, але тільки ті, якими ви дійсно володієте - наприклад, не потрібно писати, що ви вмієте їздити верхи, якщо це не так! Підкресліть наявні у вас необхідні навички і додайте, що готові освоїти ті, яких у вас поки що немає.

На додаток до ваших професійних і соціальних навичок, подумайте про так звані передавані навички (англ. transferable skills) - універсальні навички, які стануть в нагоді на будь-якій роботі, наприклад, комп'ютерні навички, управління дедлайнами, навички письма і розуміння, а також базові знання математики. Знову ж, подумайте про те, що потрібно для конкретної роботи: якщо ви подаєте заявку на посаду няні, швидше за все, ваше знання комп'ютера буде неважливим, але роботодавці відзначать вашу здатність ефективно організувати свій час.

Як підтвердити свої навички?

Звичайно, для успішного результату недостатньо просто перерахувати навички в резюме. Ви повинні помістити їх у контекст, який продемонструє, як ви набули та/або використовували певну навичку. Наприклад, якщо ви хочете вказати знання німецької, напишіть, яка у вас кваліфікація або як ви вивчили цю мову, і, по можливості, додайте приклад того, як її використання допомогло вам у роботі (наприклад, «Я успішно впорався з німецькомовними клієнтами»).

В Інтернеті можна знайти різні шаблони резюме і побачити, що текст резюме можна структурувати по-різному. В одних резюме освіта і досвід роботи розташовані в хронологічному порядку, починаючи з нещодавніх. В інших пропонується сортувати їх з точки зору відповідності бажаній посаді. Обидва варіанти гарні, але те, який з них вибрати - залежить від ваших обставин. Наприклад, якщо у вас за плечима 25 років досвіду роботи і ви вже багато чого знаєте і вмієте у своїй професії, швидше за все, ви захочете вказати тільки найважливіше. Якщо ви подаєте заявку на вакансію адвоката-правозахисника, не потрібно згадувати, що колись в студентські часи ви підробляли барменом (хоча хто знає - деякі люди чудово вміють знаходити щось спільне в, здавалося б, не пов'язаних між собою речах).

З іншого боку, якщо ви - вчорашній студент з дипломом бакалавра, швидше за все, особливого досвіду роботи у вас немає. У цьому випадку роботодавцям буде цікаво знати все, чим ви займалися, для того, щоб скласти про вас враження. Навіть якщо ви подаєте заявку на стажування в бухгалтерській фірмі, для вас може бути плюсом те, що ви 2 роки підробляли нянею в одній і тій же родині, просто тому, що це демонструє вашу постійність у роботі.

Існує багато різних способів форматування резюме. Для того, щоб знайти найбільш підходящий варіант, перегляньте шаблони резюме.

Які навички шукають роботодавці?

Як уже згадувалося, подаючи заявку на конкретну вакансію, спочатку потрібно уважно прочитати опис вакансії і визначити, які навички шукають роботодавці. Однак, не все так просто. Одні пошукачі роблять «масову розсилку» свого резюме одразу багатьом, абсолютно різним компаніям. Інші завантажують своє резюме на сайти з працевлаштування, щоб потенційні роботодавці могли самі їх знайти.

Якщо це ваш випадок - подумайте, що ви найбільше хочете розповісти про себе. Якщо ви шукаєте роботу автора текстів, зробіть наголос на відповідних навичках і досягненнях у своєму резюме, наприклад, написання статей для студентської газети, ведення особистого блогу або колонки в газеті свого міста. Якщо ви хочете зробити своє резюме універсальним, краще коротко описати свою освіту і досвід роботи, зосередивши увагу на соціальних і передаваних навичках, а також на вашій готовності вчитися.

Нарешті, якщо хтось із ваших знайомих працює в тій сфері, в яку ви хочете потрапити, або має справу з великою кількістю резюме (наприклад, співробітник відділу кадрів або адміністрації), попросіть у нього поради - це буде дуже корисно. Запитайте, що для них важливо в кандидатах, а що ні? Що їх цікавить більше - професійні або соціальні навички?

Створіть своє резюме

Ключові поради для розділу навичок у вашому резюме

Вказувати навички в резюме - важливо. Однак те, як ви це робите - не менш важливо. Якщо зазначені навички абсолютно не пов'язані з бажаною посадою або є занадто загальними, вони не допоможуть вам отримати запрошення на співбесіду. Будь ласка, зверніть увагу на наступні поради:

  • Перед написанням розділу «Навички» в резюме, уважно прочитайте опис вакансії. Запитайте себе: Які навички є мінімально необхідними для цієї роботи? Які додаткові навички допоможуть успішно виконувати цю роботу? Які навички найбільш важливі? Відповідно до цього, впорядкуйте свої навички
  • Професійні, практичні навички для виконання певної роботи є необхідним мінімумом для кандидатів. Кандидат повинен володіти цими навичками для того, щоб пройти первинний відбір (наприклад, водій повинен вміти водити машину, програміст повинен знати певні мови програмування). Соціальні навички - це те, що виділяє кандидата серед інших. Наприклад, хороші комунікативні навички або навички співпраці зроблять вас кращим колегою по роботі
  • Намагайтеся давати максимум конкретики: не пишіть просто «навички роботи з комп'ютером» - краще напишіть «навички створення презентацій, роботи з великими файлами Microsoft Excel, розуміння HTML» і т.д
  • Для співбесіди підготуйте приклади того, як ви використовували навички та вміння, зазначені в резюме. Недостатньо просто написати ту чи іншу навичку - потрібно підтвердити її наявність прикладом з життя

Схожі статті

Понад 112.872 користувачів вже зробили своє резюме

За допомогою CV maker Ви можете швидко і легко створити помітне та професійне резюме за 15 хвилин.

Створіть своє резюме

У Вас буде на 65% більше шансів отримати роботу