Як написати супровідний лист до резюме ( + приклади)

Ви шукаєте поради, як варто писати супровідний лист відповідно до обраної вами вакансії? Ми готові допомогти вам та поділитися інформацією про те, що необхідно додати у кожну частину листа.

Якщо вам додатково потрібно створити виграшне CV, скористайтеся нашими послугами із написання резюме. Якісні зразки резюме та практичні вказівки стануть у нагоді повсякчас під час створення професійного документу.

Створіть своє резюме

Що таке супровідний лист?

Супровідний лист - це документ, що відправляється разом із своїм резюме та містить додаткову інформацію про ваші навички та досвід, що пов’язані з роботою, на яку ви бажаєте потрапити. Зазвичай він складається з однієї сторінки та трьох-чотирьох коротких абзаців.

На додаток до CV супровідний лист часто відіграє визначальну роль, оскільки завдяки йому вам випадає додатковий шанс продемонструвати яскравіше свою фахову кваліфікацію, відповідну до конкретної посади.

Так чи інакше, супровідний лист нагадує розділ з особистим профілем у резюме, що наводить аргументи стосовно професійних якостей кандидата та пояснює, чому ви ідеально підходите для певної посади, на яку претендуєте.

Як створити супровідний лист відповідно до вашого резюме?

Щоб створити гарно оформлений супровідний лист, перейдіть до таких етапів, як:

  • Попереднє планування
  • Дослідження та збір потрібних даних на основі створеного резюме
  • Дослідження ключових слів на основі певної вакансії
  • Безпосереднє написання супровідного листа із подальшим фінальним його редагуванням

Отже, для початку врахуйте декілька аспектів:

  • Проаналізуйте свій попередній досвід та оберіть ті досягнення, які можуть стати важливими для потенційного роботодавця, тим самим поділившись про те, як ви зможете досягти гарних професійних результатів у новій компанії.
  • Дослідіть, які ваші вміння можуть стати цінним активом на новому робочому місці.
  • Не залишайте купу інформації про те, як давно ви мрієте працювати у конкретному місці та чому дана робота є ідеальною для вас, адже лестощі не у всіх випадках гарно спрацьовують.
  • Згадайте про те, як ви дізналися про обрану вакансію та спробуйте застосувати цю інформацію у своїх інтересах, наприклад, дізнавшись ім’я рекрутера або виконавши покрокові завдання, вказані у описі.
  • Дослідіть детальніше компанію, якою ви зацікавилися, відвідавши її веб-сайт (за наявності), прочитавши відгуки про неї та дізнавшись більше про її корпоративну культуру, місію, бачення чи цінності. Це буде свідчити про вас, як про конкурентоспроможного претендента на вакансію.
  • Намагайтесь не повторювати ту ж саму інформацію, яка вказана у готовому резюме, адже це в рази зменшує значущість супровідного листа.
  • Відформатуйте супровідний лист, наприклад, скориставшись готовим шаблоном , за допомогою якого ви заощадите свій час. На CVMaker ви можете знайти сучасні шаблони супровідних листів, що підходять для різних професій.

Створіть своє резюме

Структура супровідного листа

Як і будь-який інший документ, супровідний лист має свою узгоджену структуру.
Ключовими його елементами є вступ, основні параграфи (від одного до трьох) та заключна частина. Усі інші частини додаються за потреби, якщо у описі вакансії вказані додаткові відомості стосовно інформації у супровідному листі.

Вступ (приклад)

Основною функцією вступної частини є привернення уваги й утримання інтересу потенційного роботодавця, отож для початку спробуйте знайти ім’я рекрутера, що розглядатиме ваші професійні документи (резюме і супровідний лист), щоб чітко сформувати персоналізоване привітання.
Після нього варто зазначити ресурс, на якому було знайдено вакансію, що вам сподобалася.
Окрім того, у даному розділі наголосіть на тому, чому ви прагнете отримати саме цю посаду і проявіть свою креативність, залишивши переконливі тези, що стосуються ваших переваг і досвіду у зазначеній сфері.
Приклад вступної частини супровідного листа:

Шановна пані Дайнека,

Я щиро зацікавлена у вакансії на посаду SMM-менеджера у рекламній агенції BrandO, що знайшла на ресурсі indeed. Володіючи досвідом створення захоплюючого і привабливого контенту, я впевнена, що зможу допомогти вам якісно вести та розвивати актуальні проєкти.

Основна частина

Основний текст супровідного листа зазвичай складається із двох абзаців. Якщо у вас є потреба додати ще один абзац, щоб заповнити його важливою інформацією, зробіть його максимально лаконічним.

Перший абзац (приклад)

У першому абзаці основної частини спробуйте змістовно відобразити те, яким чином ви будете задовольняти конкретні потреби компанії та як ваш попередній професійний досвід впливатиме на прийняття вагомих рішень. Якщо ви маєте можливість підтвердити дані за допомогою точних фактів і цифр, це подвоїть ваші шанси на успіх.

Надзвичайно важливим є завдання довести компанії те, що ви є експертом у певній ніші. До прикладу, розвиваючись у SMM-напрямі, вкажіть про своє глибоке розуміння соціальних мереж, досвід взаємодії з клієнтами, хист до написання текстів та любов до впровадження стратегій для рекламних кампаній замовників.

Приклад першого абзацу основної частини супровідного листа:
Навички розробки рекламних кампаній, написання унікального рекламного тексту та розуміння алгоритмів соцмереж я здобувала протягом 2-х років роботи у сфері маркетингу і SMM. Саме їх я планую застосовувати у роботі з вами, досягаючи визначених цілей.
Крім того, я вмію працювати з такими інструментами SMM-фахівця, як Inshot, Canva, Instories та Facebook Business Suite, що стануть у пригоді при виконанні завдань. До того ж володію англійською мовою на високому рівні, що стане значною перевагою, працюючи з іноземними клієнтами.

Другий абзац (приклад)

Другий абзац основної частини листа повинен продемонструвати ваш ентузіазм та мотивацію співпрацювати з конкретною компанією. Опишіть детальніше те, що ви були б раді реалізувати, та які можливості хотіли би отримати під час плідної співпраці.

Ба більше, проаналізувавши текст самої вакансії, оберіть декілька ключових слів і за можливості додайте їх до тексту. Говорячи про сферу маркетингу і SMM , вони можуть бути такими, як:

  • Соцмережі
  • Контент
  • Охоплення
  • Просування
  • Тренди
  • Блог
  • Аудиторії
  • Аналітика
  • Рекламні кампанії
  • Таргетинг

Приклад другого абзацу основної частини супровідного листа:
Прагну надалі підвищувати свою кваліфікацію і розвивати вміння у агенції BrandO через можливість співпраці із європейськими країнами та амбітними клієнтами. До того ж мене захоплює шанс долучитися до команди майстрів своєї справи, щоб генерувати і масштабувати сміливі SMM- і контент-ідеї.

Заключна частина (приклад)

Дана частина супровідного листа має містити завершальне твердження, заклик до дії та ваші контактні дані.

Заключне твердження ще раз зможе підтвердити те, що ви є досвідченим спеціалістом та щиро вмотивованим кандидатом на обрану посаду, а заклик до дії буде свідчити про те, що ви очікуєте від менеджера з найму.
Наприкінці супровідного листа додайте свій підпис (за бажанням) і контактну інформацію, таку як:

  • Ваше повне ім'я
  • Номер телефону та/або адреса електронної пошти
  • Назва посади, на яку ви претендуєте (не обов’язково)

Приклад заключної частини супровідного листа:

Отож сподіваюсь, що я можу стати гарним кандидатом для вас, що допоможе будувати рекламне майбутнє разом. З нетерпінням чекаю вашої відповіді і подальшого обговорення можливої співпраці.

З повагою,

Валентина Степаненко

[email protected]

Додаткові відомості, що можна додати до супровідного листа

Окрім усіх вищевказаних частин, інколи у супровідному листі за потреби варто залишити посилання на LinkedIn, інші соціальні мережі чи портфоліо.
Водночас за бажанням є можливість додати постскриптум наприкінці листа, щоб розповісти рекрутеру цікавий факт із вашої кар’єри, навіть якщо він безпосередньо не пов’язаний зі сферою, у якій ви прагнете працювати найближчим часом. Після того підкресліть, що ви маєте можливість відправити контакти колег, які зможуть надати рекомендації.
До того ж, якщо цього дозволяє творча професія і конкретна вакансія, то іноді супровідний лист може складатися у довільній формі.

Як написати супровідний лист без досвіду роботи

Якщо у вас є необхідність створити супровідний лист, не маючи попереднього досвіду роботи, зосередьтеся при написанні на своїх soft вміннях (організаційних здібностях, навичках міжособистісного спілкування, вмінні генерувати нові ідеї тощо), прагненні розвиватися у описаному напрямку і здобутих навчальних досягненнях.
Наприклад, якщо ви вважаєте, що ваші нагороди, стипендії та дипломи варті уваги менеджера з найму, без вагань закцентуйте основну увагу на них.
Будь-яка волонтерська діяльність або стажування, пов’язані із обраною вами нішею, ідентично не завадить, щоб захопити увагу рекрутера.

Поради для кращої структури вашого ідеального супровідного листа

  • Одним із найголовніших правил є відсутність будь-яких помилок у супровідному листі, як орфографічних, так і лексичних.
  • Не зазначайте у ньому жодної інформації стосовно своїх недоліків та професійних невдач.
  • Намагайтеся залишати текст супровідного листа максимально унікальним, не копіюючи інформацію з мережі Інтернет.
  • Якщо документ перевищує ліміт, що складає одну сторінку, ще раз перегляньте та відредагуйте його, видаливши усе зайве.
  • Дотримуйтеся офіційного стилю при написанні документу, не використовуючи непотрібних мовних засобів.
  • Якщо ви, працюючи у попередніх компаніях, наприклад, залучали нових клієнтів, робили процес роботи ефективнішим, очолювали певні відділи, то спробуйте оперувати цифрами і відсотками, щоб відтворити кількісну оцінку досягнутих результатів.

Навіть якщо ви зараз не шукаєте роботу, у будь-якому випадку корисно навчитися основам написання не лише виграшного CV, а й супровідного листа задля можливого здобуття нових вершин у кар’єрі.

Створіть своє резюме

Схожі статті

Понад 112.872 користувачів вже зробили своє резюме

За допомогою CV maker Ви можете швидко і легко створити помітне та професійне резюме за 15 хвилин.

Створіть своє резюме

У Вас буде на 65% більше шансів отримати роботу